KLACHTENFORMULIER
Zorgvuldigheid staat bij ons hoog in het vaandel. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over uw behandeling of bejegening stellen wij u in de gelegenheid om een klacht in te dienen.
U vindt het klachtenformulier op de website, helemaal onderaan.
Wij zullen uw klacht zorgvuldig behandelen.
KLACHTENPROCEDURE
Hier onder vindt u een uitleg over de afhandeling van uw klacht.
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen:
-
- In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
- U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of hier direct online invullen (klik hier). De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
- Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl.
- Ook kunt u uw klacht indienen bij de landelijke klachtencommissie via www.skge.nl of 088-0229190.